Документ "Інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти (проєкт)" створений з метою визначення підходів до відповідального, етичного та ефективного використання систем штучного інтелекту (ШІ) в освітніх закладах України.
Мета рекомендацій – підвищити обізнаність вчителів про можливі ризики та виклики ШІ, а також сприяти етичному використанню цих технологій для покращення навчального процесу.
✅ Основні розділи документа
📌Сфери застосування ШІ
- Інтеграція ШІ у підготовку та проведення уроків.
- Використання ШІ у позакласній діяльності.
- Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу.
- Управління освітнім процесом.
- Підтримка інклюзивності та індивідуальних потреб учнів.
📌Основні принципи відповідального використання ШІ
- Дотримання етичних стандартів та прав людини.
- Підвищення прозорості та підзвітності систем ШІ.
- Забезпечення безпеки та конфіденційності даних.
- Недискримінаційність та рівний доступ до технологій.
📌Організаційне впровадження ШІ
- Розробка політик та положень щодо використання ШІ.
- Створення інфраструктури для підтримки ШІ в навчальних закладах.
- Забезпечення технічної підтримки та супроводу.
📌Професійний розвиток ШІ-компетентності педагогічних працівників
- Підвищення рівня ШІ-грамотності серед вчителів.
- Використання відкритих ресурсів для навчання та саморозвитку.
- Впровадження тренінгів та навчальних програм з ШІ.
📌Використання ШІ педагогами для підготовки та проведення уроків
- Створення дидактичних матеріалів за допомогою ШІ.
- Використання ШІ для персоналізації навчання.
- Інтеграція ШІ в різні етапи навчального процесу.
📌Додатки
- Приклади норм для політик щодо відповідального використання ШІ.
- Рекомендовані види діяльності учнів з урахуванням вікових обмежень.
- Рівні застосування ШІ для навчальних завдань.
- Відкриті ресурси для підвищення ШІ-грамотності.
- Ідеї щодо використання ШІ під час проведення уроків.
- Приклади інструментів генеративного ШІ для освіти.
📌Ключові моменти
🔸Етичне використання ШІ. Документ підкреслює важливість дотримання етичних норм та прав людини при використанні ШІ в освітньому процесі.
🔸Професійний розвиток. Особлива увага приділяється підвищенню рівня компетентності педагогів у сфері ШІ, включаючи надання доступу до відкритих ресурсів і проведення тренінгів.
🔸Інклюзивність. Рекомендації включають використання ШІ для підтримки учнів з особливими освітніми потребами, забезпечуючи доступність і рівні можливості для всіх.
🔸Організація процесу. Впровадження ШІ в навчальний процес потребує створення відповідної інфраструктури та технічної підтримки, а також розробки політик та положень для регулювання його використання.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.